Via Nebula / Rebel
- 2-4 liczba graczy
- 45-60 minut czas gry
- 12+ wiek graczy
- Rebel wydawnictwo
- Martin Wallace autor
- Vincent Joubert ilustrator
- rozbudowa terytorium, transport kategoria
- Action Points, Network and Route Building, Pick-up and Deliver mechanika
Opis
Oto po wielu wiekach dolina Nebuli wyłoniła się z mrocznych odmętów historii. Osnute gęstą mgłą łąki i lasy, dawno temu zamieszkane przez nieprzyjazne istoty, czekają dziś na dzielnych odkrywców, którzy bez strachu przemierzą zapomniane ścieżki, zbiorą bogactwa ziemi i wzniosą nowe budynki na ruinach zdewastowanych miast. Czy zostaniesz bohaterem doliny i pomożesz odzyskać jej świetność i spokój?
Na początku gry w „Via Nebula” na planszy znajduje się siatka złożona z heksów – w tym kilku pól eksploatacji z dostępnymi surowcami (drewno, kamienie, zboże i żywność), placów budowy rozsianych po całej planszy i mnóstwa mgły. Gracze mogą co turę wykonać dwie akcje z następujących:
Umieszczenie na planszy rzemieślnika
Umieszczenie na planszy placu budowy
Eksploracja pola mgły
Eksploracja pola skamieniałego lasu (ten wybór zużywa obie akcje)
Transport surowca na jeden ze swoich placów budowy
Wzniesienie budynku
Aby wznieść budynek, musisz wypełnić warunki z jednej z Twoich kart kontraktu. Na początku gry masz do dyspozycji dwa własne kontrakty. Można wykorzystać też jeden z 4 kontraktów neutralnych, które działają na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy” – i to by było na tyle, jeśli chodzi o współpracę! Dodatkowo większość kontraktów ma specjalne efekty, które zostają aktywowane, gdy spełni się wszystkie warunki z karty.Gra dobiega końca, gdy jeden z graczy wzniesie piąty budynek. Przeciwnicy mają wtedy do wykorzystania dwie ostatnie akcje, a następnie wszyscy podliczają punkty na podstawie oczyszczonych heksów, zbudowanych pól eksploatacji i wartości punktowej zakończonych kontraktów, ponadto gracz, który zbudował piąty budynek, otrzymuje bonus. Gracz z największą liczbą punktów wygrywa!
Na początku gry w „Via Nebula” na planszy znajduje się siatka złożona z heksów – w tym kilku pól eksploatacji z dostępnymi surowcami (drewno, kamienie, zboże i żywność), placów budowy rozsianych po całej planszy i mnóstwa mgły. Gracze mogą co turę wykonać dwie akcje z następujących:
Umieszczenie na planszy rzemieślnika
Umieszczenie na planszy placu budowy
Eksploracja pola mgły
Eksploracja pola skamieniałego lasu (ten wybór zużywa obie akcje)
Transport surowca na jeden ze swoich placów budowy
Wzniesienie budynku
Aby wznieść budynek, musisz wypełnić warunki z jednej z Twoich kart kontraktu. Na początku gry masz do dyspozycji dwa własne kontrakty. Można wykorzystać też jeden z 4 kontraktów neutralnych, które działają na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy” – i to by było na tyle, jeśli chodzi o współpracę! Dodatkowo większość kontraktów ma specjalne efekty, które zostają aktywowane, gdy spełni się wszystkie warunki z karty.Gra dobiega końca, gdy jeden z graczy wzniesie piąty budynek. Przeciwnicy mają wtedy do wykorzystania dwie ostatnie akcje, a następnie wszyscy podliczają punkty na podstawie oczyszczonych heksów, zbudowanych pól eksploatacji i wartości punktowej zakończonych kontraktów, ponadto gracz, który zbudował piąty budynek, otrzymuje bonus. Gracz z największą liczbą punktów wygrywa!
Zawartosc
- plansza główna (dwustronna)
- 4 plansze gildii
- 42 karty
- 24 place budowy
- 60 płytek łaki
- 20 żetonów eksploracji
- 5 specjalnych żetonów eksploracji
- 20 budynków
- 12 rzemieślników
- 90 surowców
- instrukcja
Gdzie kupisz najtaniej w promocji: Sugerowana cena rynkowa: 189.95 zł
Brak ofert promocyjnych, chcesz aby oferta z Twojego sklepu była aktywna pod tym linkiem, skontatkuj się z nami Kontakt