Pięć Klanów / Rebel
- 2-4 liczba graczy
- 40-80 minut czas gry
- 13+ wiek graczy
- Rebel wydawnictwo
- Bruno Cathala autor
- Clément Masson ilustrator
- zwierzęta, arabia, fantasy, mitologia kategoria
- Auction/Bidding, Constrained Bidding, End Game Bonuses, Hidden Victory Points, Mancala, Modular Board, Set Collection, Square Grid, Turn Order: Auction, Variable Player Powers, Variable Set-up, Victory Points as a Resource mechanika
Opis
Przemierzając krainę 1001 Nocy, Twoja karawana zatrzymuje się w osławionym Sułtanacie Naqala. Sędziwy już Sułtan nagle zmarł, a miejsce po nim pozostaje wolne. Wyrocznie przepowiedziały, że na ziemie przybędzie ten, który zgromadzi poparcie wszystkich Pięciu Klanów i to on zajmie miejsce zmarłego władcy.
Czy dasz radę wypełnić przepowiednię i przejąć władze nad Sułtanatem Naqala?
W tej strategicznej grze gracze będą musieli podejmować wiele ważnych decyzji, które wymagają od nich więcej niż od standardowych gier typu worker-placement. Wszystko dlatego, że tym razem robotnicy znajdują się od razu na planszy, a naszym zadaniem jest ich sprawne i efektywne przemieszczanie.
Oazy, wioski, targowiska i wiele różnorodnych miejsc tylko czeka, aż przybędą do nich nowi pracownicy - członkowie plemion. A to jak, kiedy i gdzie ich przeniesiesz wpływa bezpośrednio na to, czy wygrasz, czy raczej poniesiesz klęskę.
Wezyrowie - zbierając ich przed sobą otrzymasz dodatkowe punkty na koniec gry,
Starszyzna - również zapewniają punkty, ale pozwalają także przywoływać do pomocy potężnych Dżinów,
Kupcy - wracają z powrotem do woreczka zapewniając karty zasobów,
Budowniczowie - wracają z powrotem do woreczka zapewniając monety,
Zabójcy - wracają z powrotem do woreczka zabijając pionki na planszy lub zgromadzone przez innych graczy.
Planując zwycięską strategię nie możesz zapominać o potężnych magicznych istotach - Dżinach. Jeżeli Ty ich nie wykorzystasz, to przeciwnicy z pewnością użyją ich potężnych mocy i doprowadzą do Twojej zguby. Zawsze miej ich na oku, jeżeli rzeczywiście liczysz na przejęcie Sułtanatu.
Pięć Klanów to gra z bardzo wysoką jakością komponentów, jasną i przejrzystą instrukcją i mechaniką, która oferuje wiele dróg prowadzącch do zwycięstwa. Przemieszczanie pionków nie tylko wpływa na to, czy Ty otrzymasz punkty, ale także zmienia ustawienie planszy dla przeciwników. Często trzeba zastanowić się nad tym, czy warto zrobić coś dla siebie, czy tym razem zrobić coś przeciwko innym.
Pięć Klanów to arcyciekawa gra, którą zaprojektował Bruno Cathala, mający na swoim koncie wiele fantastycznych tytułów - Cyklady, Shadows over Camelot, Mr. Jacka, Małego Księcia i Abyss.
Czy dasz radę wypełnić przepowiednię i przejąć władze nad Sułtanatem Naqala?
W tej strategicznej grze gracze będą musieli podejmować wiele ważnych decyzji, które wymagają od nich więcej niż od standardowych gier typu worker-placement. Wszystko dlatego, że tym razem robotnicy znajdują się od razu na planszy, a naszym zadaniem jest ich sprawne i efektywne przemieszczanie.
Oazy, wioski, targowiska i wiele różnorodnych miejsc tylko czeka, aż przybędą do nich nowi pracownicy - członkowie plemion. A to jak, kiedy i gdzie ich przeniesiesz wpływa bezpośrednio na to, czy wygrasz, czy raczej poniesiesz klęskę.
Wezyrowie - zbierając ich przed sobą otrzymasz dodatkowe punkty na koniec gry,
Starszyzna - również zapewniają punkty, ale pozwalają także przywoływać do pomocy potężnych Dżinów,
Kupcy - wracają z powrotem do woreczka zapewniając karty zasobów,
Budowniczowie - wracają z powrotem do woreczka zapewniając monety,
Zabójcy - wracają z powrotem do woreczka zabijając pionki na planszy lub zgromadzone przez innych graczy.
Planując zwycięską strategię nie możesz zapominać o potężnych magicznych istotach - Dżinach. Jeżeli Ty ich nie wykorzystasz, to przeciwnicy z pewnością użyją ich potężnych mocy i doprowadzą do Twojej zguby. Zawsze miej ich na oku, jeżeli rzeczywiście liczysz na przejęcie Sułtanatu.
Pięć Klanów to gra z bardzo wysoką jakością komponentów, jasną i przejrzystą instrukcją i mechaniką, która oferuje wiele dróg prowadzącch do zwycięstwa. Przemieszczanie pionków nie tylko wpływa na to, czy Ty otrzymasz punkty, ale także zmienia ustawienie planszy dla przeciwników. Często trzeba zastanowić się nad tym, czy warto zrobić coś dla siebie, czy tym razem zrobić coś przeciwko innym.
Pięć Klanów to arcyciekawa gra, którą zaprojektował Bruno Cathala, mający na swoim koncie wiele fantastycznych tytułów - Cyklady, Shadows over Camelot, Mr. Jacka, Małego Księcia i Abyss.
Zawartosc
- worek drewnianych pionków (16 żółtych, 18 czerwonych, 18 niebieskich, 18 zielonych i 20 białych)
- 96 monet zwycięstwa
- 54 karty surowców (44x68 mm)
- 30 płytek Sultanatu Naqala
- 22 karty Dżinów (80x80 mm)
- 12 palm
- 10 pałaców
- 5 kart kolejności w turze
- 2 zestawy znaczników (11 wielbłądów i 2 znaczniki tur)
- 2 zestawy znaczników (8 wielbłądów i 1 znacznik tury)
- 1 instrukcja
- 1 tor punktacji
- 1 znacznik licytacji
- 1 znacznik kolejności w turze