Seria Gipf 5: PUNCT / Rebel
- 2 liczba graczy
- 30 minut czas gry
- 10+ wiek graczy
- Rebel wydawnictwo
- Kris Burm autor
- Kris Burm, lu'cifer ilustrator
- logiczna kategoria
- Grid Movement, Network and Route Building mechanika
Opis
Gra PÜNCT to opowieść o piątym żywiole, o duchu w najszerszym znaczeniu.
To opowieść o ludzkim umyśle, o połączeniu świadomości i podświadomości, boskiej iskry natchnienia i twórczego potencjału. Gra opowiada też więc o znaczeniu sztuki, piękna i treści. No i o odwadze! PÜNCT jest grą o łączeniu przeciwstawnych stron życia.
Na czym to polega?
Celem gracza jest połączenie 2 przeciwnych stron planszy poprzez utworzenie nieprzerwanego ciągu sąsiadujących ze sobą pól w swoim kolorze.
Każdy z graczy dysponuje zestawem 18 pionów: 6 prostych, 6 zgiętych i 6 trójkątnych. Na każdym pionie znajdują się 3 kropki, z których jedna jest inaczej zabarwiona. Wyróżniająca się kropka jest kropką główną i nazywana jest PÜNCTEM piona. Pozostałe 2 kropki to tzw. małe kropki.
W swojej turze gracz ma 2 możliwości - albo wprowadza nowy pion na planszę, albo porusza pion znajdujący się już na planszy. Wybierając ruch piona, gracz ponownie ma 2 możliwości - albo przesuwa pion na inne pole planszy, albo wskakuje nim na inne piony.
Gra kończy się, gdy któryś z graczy połączy 2 przeciwne strony planszy. Gracz, który dokona tego jako pierwszy, wygrywa.
To opowieść o ludzkim umyśle, o połączeniu świadomości i podświadomości, boskiej iskry natchnienia i twórczego potencjału. Gra opowiada też więc o znaczeniu sztuki, piękna i treści. No i o odwadze! PÜNCT jest grą o łączeniu przeciwstawnych stron życia.
Na czym to polega?
Celem gracza jest połączenie 2 przeciwnych stron planszy poprzez utworzenie nieprzerwanego ciągu sąsiadujących ze sobą pól w swoim kolorze.
Każdy z graczy dysponuje zestawem 18 pionów: 6 prostych, 6 zgiętych i 6 trójkątnych. Na każdym pionie znajdują się 3 kropki, z których jedna jest inaczej zabarwiona. Wyróżniająca się kropka jest kropką główną i nazywana jest PÜNCTEM piona. Pozostałe 2 kropki to tzw. małe kropki.
W swojej turze gracz ma 2 możliwości - albo wprowadza nowy pion na planszę, albo porusza pion znajdujący się już na planszy. Wybierając ruch piona, gracz ponownie ma 2 możliwości - albo przesuwa pion na inne pole planszy, albo wskakuje nim na inne piony.
Gra kończy się, gdy któryś z graczy połączy 2 przeciwne strony planszy. Gracz, który dokona tego jako pierwszy, wygrywa.
Zawartosc
- plansza
- 18 białych pionów z 3 kropkami
- 18 czarnych pionów z 3 kropkami
- biały pion pomocniczy
- czarny pion pomocniczy
- woreczek
- instrukcja