Orbis / Rebel
- 2-4 liczba graczy
- 45 minut czas gry
- 10+ wiek graczy
- Rebel wydawnictwo
- Tim Armstrong (II) autor
- Davide Tosello ilustrator
- ciwilizacja, mitologia, rozbudowa terytorium kategoria
- Card Drafting, Tile Placement mechanika
Opis
Doszło do magicznej katastrofy, przez którą w eterze krążą regiony pełne wyznawców. Wybieraj je i łącz, by stworzyć idealną krainę! Wioski, monumenty, lasy, a nawet wulkany... Tylko od Ciebie zależy, w jaki sposób powstanie idealny wszechświat!
Orbis to niezwykle przyjemna gra, w której umiejętne planowanie i łączenie różnorodnych zdolności stanowi prostą drogę do sukcesu.
Na czym to polega?
W grze Orbis każdy z graczy wciela się w kreatora światów, który z porozrzucanych, pozornie niezwiązanych ze sobą elementów będzie tworzył zupełnie nową, sprawnie działającą krainę. W grze dostępnych jest 6 rodzajów regionów, które będziemy dobierali, a następnie łączyli według określonego schematu: w piramidę o podstawie z 5 kafli. Jest tylko jedno ograniczenie: aby umieścić kafel w określonym kolorze na wyższych poziomach, pod nim musi znajdować się przynajmniej jeden teren identycznego rodzaju.
W swojej turze każdy z graczy dobiera jeden z kafli i umieszcza go na swojej planszy (wyjątkiem jest kafel boga, który wybieramy tylko raz i umieszczamy na koniec gry, na samym górze swojej świątyni). Wraz z terenami możemy dobierać znajdujące się na nich kolorowe znaczniki – to wyznawcy, którzy z czasem będą stanowili walutę, pozwalającą kupować coraz lepsze (i coraz droższe) kafelki.
Cała zabawa rozpoczyna się w momencie, w którym weźmiemy pod uwagę specjalne zdolności terenów. Każdy z kafelków ma na sobie symbole oznaczające profit, jaki daje po umieszczeniu go w naszym świecie. Są to bonusy natychmiastowe, stałe lub takie, które dadzą nam punkty zwycięstwa na koniec gry. To właśnie umiejętnie ich łączenie stanowi klucz do zwycięstwa.
Dlaczego pokochasz tę grę?
Orbis to połączenie prostych zasad z wieloma możliwościami odkrywanymi w trakcie gry. Poznanie ogólnego mechanizmu nie stanowi problemu, ale cały potencjał tkwi w budowaniu sieci zależności między dobieranymi kafelkami.
Biorąc pod uwagę liczbę różnych kafelków i ich kombinacji, nie ma dwóch identycznych partii w Orbis. Za każdym razem otwierają się przed nami nowe możliwości.
Z tych samych przyczyn w tej grze nie ma jednej, uniwersalnej drogi do zwycięstwa. Zawsze jesteśmy w stanie zrobić coś, co (przy odpowiednich działaniach) okaże się dla nas profitem.
Orbis to niezwykle przyjemna gra, w której umiejętne planowanie i łączenie różnorodnych zdolności stanowi prostą drogę do sukcesu.
Na czym to polega?
W grze Orbis każdy z graczy wciela się w kreatora światów, który z porozrzucanych, pozornie niezwiązanych ze sobą elementów będzie tworzył zupełnie nową, sprawnie działającą krainę. W grze dostępnych jest 6 rodzajów regionów, które będziemy dobierali, a następnie łączyli według określonego schematu: w piramidę o podstawie z 5 kafli. Jest tylko jedno ograniczenie: aby umieścić kafel w określonym kolorze na wyższych poziomach, pod nim musi znajdować się przynajmniej jeden teren identycznego rodzaju.
W swojej turze każdy z graczy dobiera jeden z kafli i umieszcza go na swojej planszy (wyjątkiem jest kafel boga, który wybieramy tylko raz i umieszczamy na koniec gry, na samym górze swojej świątyni). Wraz z terenami możemy dobierać znajdujące się na nich kolorowe znaczniki – to wyznawcy, którzy z czasem będą stanowili walutę, pozwalającą kupować coraz lepsze (i coraz droższe) kafelki.
Cała zabawa rozpoczyna się w momencie, w którym weźmiemy pod uwagę specjalne zdolności terenów. Każdy z kafelków ma na sobie symbole oznaczające profit, jaki daje po umieszczeniu go w naszym świecie. Są to bonusy natychmiastowe, stałe lub takie, które dadzą nam punkty zwycięstwa na koniec gry. To właśnie umiejętnie ich łączenie stanowi klucz do zwycięstwa.
Dlaczego pokochasz tę grę?
Orbis to połączenie prostych zasad z wieloma możliwościami odkrywanymi w trakcie gry. Poznanie ogólnego mechanizmu nie stanowi problemu, ale cały potencjał tkwi w budowaniu sieci zależności między dobieranymi kafelkami.
Biorąc pod uwagę liczbę różnych kafelków i ich kombinacji, nie ma dwóch identycznych partii w Orbis. Za każdym razem otwierają się przed nami nowe możliwości.
Z tych samych przyczyn w tej grze nie ma jednej, uniwersalnej drogi do zwycięstwa. Zawsze jesteśmy w stanie zrobić coś, co (przy odpowiednich działaniach) okaże się dla nas profitem.
Zawartosc
- 10 kafli bogów
- 65 kafli regionów (20 kafli z poziomu 1., 20 z poziomu 2., 25 z poziomu 3.)
- 100 znaczników wyznawców (po 20 w każdym z 5 kolorów)
- 18 żetonów dezaktywacji
- 5 żetonów zniżek (po 1 w każdym z 5 kolorów)
- 5 żetonów świątyń
- instrukcja
Gdzie kupisz najtaniej w promocji: Sugerowana cena rynkowa: 129.95 zł
Brak ofert promocyjnych, chcesz aby oferta z Twojego sklepu była aktywna pod tym linkiem, skontatkuj się z nami Kontakt