Cywilizacja: Poprzez wieki / Rebel
- 2-4 liczba graczy
- 180-240 minut czas gry
- 14+ wiek graczy
- Rebel wydawnictwo
- Vlaada Chvátil autor
- Filip Murmak, Radim Pech, Jakub Politzer, Milan Vavroň ilustrator
- karciana, ciwilizacja, ekonomiczna kategoria
- Action Points, Auction/Bidding, Auction: Dutch, Card Drafting, Events, Income, Take That mechanika
Opis
Cywilizacja: Poprzez Wieki to najnowsza edycja światowego hitu, gry która przebojem wdarła się do świata planszówek. Jest to gra planszowa odwołująca się mocno do legendarnej gry komputerowej Sid Meier's Civilization. Zarówno miłośnicy tego tytułu jak i po prostu zwolennicy dobrych, strategicznych gier planszowych - znajdą tutaj wszystko czego szukają w grze o rozwoju cywilizacji.
Cywlizacje prowadzone przez graczy mogą (i powinny) m.in.:
wynajdować nowe technologie (np. Architekturę, Komputery, ...)
budować jednostki wojskowe (od wojowników po czołgi, rakiety i samoloty)
napadać na nacje innych graczy i wypowiadać im wojny
wynajmować liderów, którzy prowadzą nację przez pewien czas (np. Homer, Einstein)
budować potężne cuda świata (np. Kolos z Rodos, Hollywood)
zawierać pakty dyplomatyczne i handlowe
zatrudniać ludzi w kopalniach i na farmach
budować budynki miejskie, takie jak laboratoria, biblioteki czy światynie
rozwijać istniejące budynki w miarę postępu technologicznego
zmieniać ustrój polityczny swojego państwa (Republika, Monarchia, itp.)
wysyłać armie do podboju odległych kolonii
dbać o wyżywienie, poziom korupcji i szczęścia swoich obywateli
Wszystko to przez 4 ery historii świata - od antyku do współczesności - poprowadzicie wasze cywilizacje od fazy prymitywnej broni, aż po loty w przestrzeń kosmiczną.
Dlaczego pokochasz tę grę?
Mimo olbrzymiego spektrum możliwości - całość została zawarta w prostej i przejrzystej mechanice gry, w której nie ma miejsca na wyjątki czy skomplikowane tabelki.
Zawarto w niej wszystkie kluczowe mechanizmy komputerowej Cywilizacji, przez co zasady stają się jeszcze bardziej naturalne i intuicyjne dla każdego miłośnika hitu Sida Meiera. Losowy rozkład kart powoduje, że każda rozgrywka jest niepowtarzalna i trzeba adaptować swoją strategię do możliwości pojawiających się w kartach.
Jaka będzie Twoja cywilizacja? Wojownicza, zaawansowana technologicznie, religijna? Wyda na świat żołnierzy czy poetów? Na jej przywódcę możesz wybrać Hammurabiego, Napoleona a nawet Elvisa Presleya. Możesz zbudować wielkie piramidy, wieżę Eiffla lub najlepsze bary szybkiej obsługi. Tylko od Ciebie zależy, jaki ślad w historii pozostawisz i w każdej rozgrywce możesz obrać inną drogę.
Cywilizacja została laureatem konkursu Gra Roku 2010, otrzymując zarówno Nagrodę Główną (przyznawaną przez kapitułę konkursu) jak i Wyróżnienie Graczy przyznawane w otwartym plebiscycie przez graczy.
Nowa edycja
Do edycji z 2015 roku wprowadzono kilka większych lub mniejszych usprawnień, m.in.:
zupełnie nowa, świetna szata graficzna
możliwość kopiowania taktyk wprowadzonych przez innych graczy
zmieniony balans wielu liderów i cudów świata
drobne zmiany w rozliczaniu korupcji i odrzucaniu kart militarnych
brak możliwości poświęcania jednostek w walce
Szczegółowy opis zmian znajdziecie w serwisie ZnadPlanszy.pl, który objął grę patronatem medialnym.
Vlaada Chvátil, gwiazda czeskiej sceny planszówkowej - autor takich hitowych tytułów jak Through the Ages, Dungeon Lords, Galaxy Trucker. Wcześniej zajmował się projektowaniem gier komputerowych (głównie turowych strategii) w Altar Interactive. Obecnie wspólpracuje z Czech Games Edition, będąc jednym z czołowych autorów tego wydawnictwa.
Cywlizacje prowadzone przez graczy mogą (i powinny) m.in.:
wynajdować nowe technologie (np. Architekturę, Komputery, ...)
budować jednostki wojskowe (od wojowników po czołgi, rakiety i samoloty)
napadać na nacje innych graczy i wypowiadać im wojny
wynajmować liderów, którzy prowadzą nację przez pewien czas (np. Homer, Einstein)
budować potężne cuda świata (np. Kolos z Rodos, Hollywood)
zawierać pakty dyplomatyczne i handlowe
zatrudniać ludzi w kopalniach i na farmach
budować budynki miejskie, takie jak laboratoria, biblioteki czy światynie
rozwijać istniejące budynki w miarę postępu technologicznego
zmieniać ustrój polityczny swojego państwa (Republika, Monarchia, itp.)
wysyłać armie do podboju odległych kolonii
dbać o wyżywienie, poziom korupcji i szczęścia swoich obywateli
Wszystko to przez 4 ery historii świata - od antyku do współczesności - poprowadzicie wasze cywilizacje od fazy prymitywnej broni, aż po loty w przestrzeń kosmiczną.
Dlaczego pokochasz tę grę?
Mimo olbrzymiego spektrum możliwości - całość została zawarta w prostej i przejrzystej mechanice gry, w której nie ma miejsca na wyjątki czy skomplikowane tabelki.
Zawarto w niej wszystkie kluczowe mechanizmy komputerowej Cywilizacji, przez co zasady stają się jeszcze bardziej naturalne i intuicyjne dla każdego miłośnika hitu Sida Meiera. Losowy rozkład kart powoduje, że każda rozgrywka jest niepowtarzalna i trzeba adaptować swoją strategię do możliwości pojawiających się w kartach.
Jaka będzie Twoja cywilizacja? Wojownicza, zaawansowana technologicznie, religijna? Wyda na świat żołnierzy czy poetów? Na jej przywódcę możesz wybrać Hammurabiego, Napoleona a nawet Elvisa Presleya. Możesz zbudować wielkie piramidy, wieżę Eiffla lub najlepsze bary szybkiej obsługi. Tylko od Ciebie zależy, jaki ślad w historii pozostawisz i w każdej rozgrywce możesz obrać inną drogę.
Cywilizacja została laureatem konkursu Gra Roku 2010, otrzymując zarówno Nagrodę Główną (przyznawaną przez kapitułę konkursu) jak i Wyróżnienie Graczy przyznawane w otwartym plebiscycie przez graczy.
Nowa edycja
Do edycji z 2015 roku wprowadzono kilka większych lub mniejszych usprawnień, m.in.:
zupełnie nowa, świetna szata graficzna
możliwość kopiowania taktyk wprowadzonych przez innych graczy
zmieniony balans wielu liderów i cudów świata
drobne zmiany w rozliczaniu korupcji i odrzucaniu kart militarnych
brak możliwości poświęcania jednostek w walce
Szczegółowy opis zmian znajdziecie w serwisie ZnadPlanszy.pl, który objął grę patronatem medialnym.
Vlaada Chvátil, gwiazda czeskiej sceny planszówkowej - autor takich hitowych tytułów jak Through the Ages, Dungeon Lords, Galaxy Trucker. Wcześniej zajmował się projektowaniem gier komputerowych (głównie turowych strategii) w Altar Interactive. Obecnie wspólpracuje z Czech Games Edition, będąc jednym z czołowych autorów tego wydawnictwa.
Zawartosc
- tor kart
- plansza militarna
- plansza aktualnej ery
- plansza nauki
- plansza kultury
- 4 plansze cywilizacji
- 179 kart cywilnych
- 150 kart militarnych
- 250 plastikowych znaczników w 4 kolorach
- 28 drewnianych znaczników w 4 kolorach
- 1 arkusz z naklejkami
- 4 karty pomocy
- 1 instrukcja