Avalon / Portal Games
- 5-10 liczba graczy
- 30 minut czas gry
- 13+ wiek graczy
- Portal Games wydawnictwo
- Don Eskridge autor
- Luis Francisco, George Patsouras, Nan Sumana, Rafał Szyma ilustrator
- blefowanie, karciana, dedukcja, fantasy, średniowiecze, negocjacje, imprezowa, szepiegostwo kategoria
- Hidden Roles, Roles with Asymmetric Information, Simultaneous Action Selection, Team-Based Game, Traitor Game, Variable Player Powers, Voting mechanika
Opis
Avalon przeniesie was w czasy legend arturiańskich, czasy kiedy mężni Rycerze Okrągłego Stołu stali na straży królestwa, a zdrajca Mordred ze wszystkich sił starał się obalić prawowitego monarchę. Stań po stronie Artura i wykryj wszystkich zdrajców. Bądź przeciwnie – wciel się rolę poplecznika Mordreda, by sabotować misje Rycerzy Okrągłego Stołu. Na początku gry gracze losują karty postaci – mogą być członkami drużyny Dobrej lub Złej. Gracze nie ujawniają swoich tożsamości, jednak Złe postacie znają się nawzajem, a Merlin wie, kto stoi po stronie Mordreda. Na początku każdej rundy przywódca drużyny wybiera osoby, które wezmą udział w danej misji. Potem następuje głosowanie nad składem grupy. Po dojściu do porozumienia, uczestnicy misji przeprowadzają tajne głosowanie, decydujące czy misja się udała. W większości misji wystarczy jeden głos negatywny, by grupa poniosła porażkę. Dobra drużyna wygrywa jeśli uda się ukończyć trzy misje bez wyjawienia tożsamości Merlina. Źli zwyciężą, gdy trzy zadania zakończą się porażką, lub Skrytobójca zgładzi czarodzieja. Avalon przeznaczony jest dla grupy składającej się z 5 do 10 graczy – im większa liczba uczestników, tym więcej możliwości modyfikacji rozgrywki i dodawania opcjonalnych postaci. Kim staniesz się w legendarnej walce Dobra i Zła? Czy będziesz jednym z rycerzy, czy popleczników uzurpatora? A może kimś więcej? Parsifalem? Skrytobójcą? Oberonem? A może Mordredem, Morganą lub nawet samym Merlinem? W Avalonie liczy się spryt, intuicja, umiejętność wyciągania wniosków, a także zdolności negocjacyjne i siła perswazji. Czy agent Mordreda zdoła przeniknąć do drużyny? A może Merlin zdoła przekonać innych do prawdziwej tożsamości zdrajcy? Uwaga! Pudełko z grą zawiera również niewielki dodatek, zatytułowany Lancelot. Wzbogaca on grę o postać najsłynniejszego z Rycerzy Okrągłego Stołu, która w niezwykły sposób wzbogaca rozgrywkę – bohater może bowiem podczas gry zmieniać stronę po której się opowiada.
Zawartosc
- 14 kart postaci (wszystkie karty – 58x88mm)
- 20 kart głosowania,
- 10 kart misji,
- 9 kart Lancelota,
- 1 karta Pani Jeziora,
- 15 żetonów,
- 3 plansze misji