Agricola - wersja dla graczy(od lipca 2016) / Lacerta
- 2-4 liczba graczy
- 30-150 minut czas gry
- 12+ wiek graczy
- Lacerta wydawnictwo
- Uwe Rosenberg autor
- Klemens Franz ilustrator
- zwierzęta, ekonomiczna, rolnictwo kategoria
- Advantage Token, Automatic Resource Growth, Card Drafting, Enclosure, Hand Management, Increase Value of Unchosen Resources, Solo / Solitaire Game, Turn Order: Claim Action, Variable Player Powers, Worker Placement mechanika
Opis
Przenieśmy się w czasie do roku 1670. Zaraza szalejąca w Europie Środkowej od 1348 roku w końcu została przezwyciężona. Na nowo odżywa cywilizacja. Ludzie coraz częściej odnawiają i rozbudowują swoje domostwa. Łąki przekształca się w użytki rolne, na których uprawia się zboże i warzywa. Głód panujący przez ostatnie lata spowodował, że ludzie jedzą teraz więcej mięsa (nawyk, którego my - ludzie żyjący w dostatku - nie porzuciliśmy do dnia dzisiejszego). Rozpoczynacie grę, posiadając dwóch członków rodziny, mieszkających w dwuizbowej drewnianej chacie. W każdej rundzie będziecie wysyłać członków rodziny do pracy, aby wykonywali różne akcje. Jeśli uzbierasz odpowiednią ilość drewna i trzciny, możesz rozbudować chatę oraz powiększyć rodzinę.Powiększanie rodziny umożliwia wykonanie większej liczby akcji, ale również wiąże się z koniecznością pozyskiwania większej ilości żywności. W grze będziesz orać pola oraz je obsiewać, aby pozyskać żywność. Zboże rosnące na polach i warzywa zbierasz podczas żniw. W tym samym czasie na świat przychodzą również młode zwierzęta. Abyś mógł rozwijać hodowlę, potrzebujesz ogrodzonych pastwisk, na których możesz wypasać owce, dziki i krowy. Pomocnicy oraz Usprawnienia wspomagają rozwój twojego gospodarstwa. Każda karta da ci konkretne korzyści w grze. Punkty zwycięstwa możesz otrzymać za przebudowę drewnianej chaty w glinianą oraz za jej późniejszą przebudowę w kamienny dom. Najwięcej punktów zwycięstwa otrzymasz jednak przez przyczynianie się każdego dnia do zwiększenia komfortu życia i powiększenie rodziny. W trakcie rozgrywki będziesz korzystać tylko z czternastu spośród 96 różnych kart Pomocników i Usprawnień. Gwarantuje to, że każda gra będzie inna. Dodatkowe zasady dotyczące gry w wariancie jednoosobowym oraz różnego rodzaju warianty gry zespołowej zapewniają możliwość gry w różnych warunkach oraz z osobami o różnym doświadczeniu.
Zawartosc
- 18 białych znaczników owiec
- 15 czarnych znaczników dzików
- 13 brązowych znaczników krów
- 30 brązowych znaczników drewna
- 24 jasnobrązowe znaczniki gliny
- 14 białych znaczników trzciny
- 16 czarnych znaczników kamieni
- 24 żółte znaczniki zboża
- 16 pomarańczowych znaczników warzyw
- 1 żółty znacznik gracza rozpoczynającego W 4 kolorach graczy: 4x 15 ogrodzeń 4x 4 obory 4x 5 członków rodziny
- 4x 15 ogrodzeń
- 4x 4 obory
- 4x 5 członków rodziny
- 4 plansze gospodarstw (po 1 dla każdego gracza)
- 1 plansza główna
- 1 plansza dużych usprawnień
- 2 plansze rozszerzające planszę główną
- 23 zaorane pola/izby drewnianej chaty
- 16 izby glinianej/kamiennej chaty
- 2 pola akcji (dla gry w 2- osoby i w 3-4 osoby)
- 1 pole akcji "Praca dodatkowa"
- 36 żetonów „1 żywność”
- 8 żetonów „5 żywności”
- 3 żółte żetony sugestii (do szybkiego zapoznania się z grą)
- 10 żetonów dóbr (żetony żebrania po drugiej stronie)
- 14 kart akcji do kolejnych etapów gry
- 10 czerwonych kart dużych usprawnień
- 48 żółtych kart pomocników
- 48 pomarańczowych kart małych usprawnień
- 1 notes z tabelą do podsumowania zdobytych punktów
- 10 woreczków strunowych
- niniejsza 12-stronicowa instrukcja
- 12-stronicowy dodatek do instrukcji