Pory roku / Rebel
- 2-4 liczba graczy
- 60-90 minut czas gry
- 14+ wiek graczy
- Rebel wydawnictwo
- 2012 rok wydania
- Régis Bonnessée autor
- Régis Bonnessée, Xavier Gueniffey Durin, Stéphane Gantiez ilustrator
- karciana, kościana, fantasy kategoria
- Card Drafting, Dice Rolling, Drafting, Hand Management, Take That, Victory Points as a Resource mechanika
Opis
Najpotężniejsi czarnoksiężnicy królestwa zebrali się w sercu lasu Argos, aby wziąć udział w legendarnym turnieju dwunastu pór roku. Na koniec trzyletnich zmagań, spośród uczestników turnieju zostanie wyłoniony nowy Arcymag królestwa Xidit.
Wejdź do gry, czarodzieju! Zadbaj o wyposażenie w pradawne magiczne przedmioty, przywołaj swoich najwierniejszych kompanów i staw czoło wyzwaniu!
Wpierw, Ty i Twoi przeciwnicy wybieracie 9 kart mocy. Wybierz swoje karty uważnie, jako że w znaczący sposób wpłyną one na przebieg gry. Następnie dostosuj się do rytmu pór roku, aby w każdej rundzie wykonać jak najwięcej akcji oferowanych przez kości! Gromadź energię, kompanów i magiczny ekwipunek, zbieraj kryształy, punkty prestiżu i zostań najsłynniejszym magiem królestwa!
W grze występuje 20 kości pór roku w czterech kolorach. Niebieskie kości odpowiadają zimie, zielone wiośnie, żółte lecie i czerwone jesieni. Na początku każdej rundy gracz rozpoczynający wykonuje rzut kośćmi przypisanymi do aktualnie panującej pory roku. Wyrzucone symbole wskazują graczom akcje, jakie mogą oni wykonać w bieżącej rundzie. Ponadto, kości określają, o ile pól przesunie się znacznik na kole pór roku na koniec rundy.
Zawartosc
- 1 plansza
- 1 tor kryształów
- 1 znacznik rundy
- i 1 znacznik pory roku
- 4 plansze graczy
- 8 żetonów biblioteki
- 16 znaczników czarnoksiężników
- 20 kości pór roku
- 40 zaawansowanych kart mocy
- 60 podstawowych kart mocy
- 64 żetony energii