Jamajka / Rebel
- 2-6 liczba graczy
- 30-60 minut czas gry
- 8+ wiek graczy
- Rebel wydawnictwo
- Malcolm Braff, Bruno Cathala, Sébastien Pauchon autor
- programowanie akcji lub ruchów | wybór karty | karty | kostki | zarządzanie ręką | morze | piraci | ruch z punktu do punktu | wyścigi | ruch po rzucie kostką | jednoczesny wybór akcji | rywalizacja | handel i wymiana | transport mechanika
Opis
W 1678 roku Henry Morgan, korsarz z wieloletnim stażem, został mianowany gubernatorem Jamajki. Powierzono mu zadanie wypędzenia piratów i rozbójników morskich. On jednak, zamiast wypełnić misję, zaprosił swoich wspólników i towarzyszy broni, by osiedlili się na wyspie i w spokoju cieszyli się łupami. W 30. rocznicę tego wydarzenia został zorganizowany Wielki Wyścig, podczas którego najznamienitsze pirackie statki i załogi rywalizują o to, który z nich wróci jako najbogatszy.
Jamajka to pięknie zilustrowana gra wyścigowa, w której wcielamy się w kapitanów pirackich statków poruszających się wokół tytułowej wyspy. Podczas zabawy będziemy w tajemnicy planować swoje akcje, by zaskoczyć przeciwników i zgromadzić jak najwięcej dóbr. Aby wygrać, musimy mądrze zarządzać ograniczonym miejscem na statku, a także dostosować trasę i tempo poruszania się do naszej strategii i poczynań pozostałych graczy.
Na czym to polega?
Rozgrywka w Jamajkę składa się z następujących po sobie rund w ramach których:
Gracz, który w danej rundzie jest kapitanem, rzuca dwiema kośćmi. Wskazują onę wartość akcji, jaką będzie można wykonać w ramach poranka i wieczoru. To kapitan decyzuje, którą kość przypisać do danej pory dnia.
Każdy z graczy w tajemnicy wybiera z ręki kartę, którą będzie chciał zagrać. Każda z nich ma na górze zestaw dwóch akcji: po jednej na każdą porę dnia. Może to być ruch albo załadunek określonego zasobu na statek.
Gdy wszyscy wybiorą kartę, gracze po kolei ujawniają i rozgrywają swoje akcje zgodnie z wartością kości wybranych przez kapitana (biorą maksymalnie tyle towaru, ile wskazuje kość lub poruszają się o tyle pól).
Oprócz podejmowania decyzji na temat tego, w którym kierunku podążyć i jakie towary przewozić, gracze, którzy znajdą się na tym samym polu, będą również toczyć ze sobą bitwy morskie.
Zabawa kończy się, gdy pierwsza osoba dotrze do Port Royal. Zwycięża gracz z najwyższą liczbą punktów, na które składa się wartość zebranych skarbów i monet, a także to, jak daleko udało mu się dotrzeć na planszy.
Dlaczego pokochasz tę grę?
To nowa edycja popularnej gry rodzinnej. Jamajka doczekała się odświeżenia szaty graficznej, a także przeredagowania zasad, by były jeszcze prostsze do nauczenia!
Dzięki przejrzystym regułom i przyjemnym dla oka, pirackim ilustracjom, Jamajka jest doskonałą propozycją do zabawy w gronie rodziny lub z mniej zaawansowanymi graczami.
Uczestników czeka sporo przyjemnego kombinowania, by jak najlepiej dostosować się do zmiennych warunków, a atmosfera wyścigu dodatkowo podsyca emocje podczas gry.
Pierwszy nakład gry zawiera bonus: specjalną figurkę statku widmo!
Zawartosc
- plansza
- 66 kart akcji
- 12 kart skarbów
- 80 złotych dublonów
- 45 żetonów prowiantu
- 45 żetonów prochu
- 9 żetonów skarbów
- Znacznik kompasu
- 2 kości akcji
- 6 statków
- 6 planszetek ładowni
- kość walki/braków
- instrukcja