Hansa Teutonica / Egmont
- 2-5 liczba graczy
- 45-90 minut czas gry
- 12+ wiek graczy
- Egmont wydawnictwo
- Andreas Steding autor
- Dennis Lohausen ilustrator
- średniowiecze kategoria
- Action Points, Area Majority / Influence, End Game Bonuses, Network and Route Building, Ownership, Tech Trees / Tech Tracks mechanika
Opis
„HANSA TEUTONICA” – klasyczna gra ekonimiczna.
Niemiecka Hanza (po łacinie – Hansa Teutonica) to związek pomiędzy handlowymi gildiami, a później miastami średniowiecznej Europy. Hanza uformowała się w połowie XII wieku w Niemczech,
ale szybko rozprzestrzeniła się na miasta pobrzeża Morza Bałtyckiego i Północnego. Miasta hanzeatyckie współpracowały ze sobą handlowo, utrudniając jednocześnie handel miastom nienależącym do ligi. W szczytowym momencie do Hanzy należało prawie 200 miast. Była to realna siła ekonomiczna, polityczna, a nawet militarna.
Gracze są kupcami, którzy będą starali się zwiększyć swoje wpływy w Hanzie. Mogą tego dokonać na rożne sposoby, na przykład rozbudowując sieć handlową lub rozwijając kupieckie umiejętności.
W trakcie gry gracze będą umieszczać swoich Kupców na planszy i przemieszczać ich oraz usuwać Kupców przeciwników. Gdy gracz zajmie całą drogę między 2 miastami, może ustanowić szlak handlowy i zbudować w jednym z miast swój Kantor albo rozwinąć jedną ze swoich umiejętności kupieckich. Gra może zakończyć się na rożne sposoby, a zwycięzcą zostanie gracz, który zdobędzie najwięcej punktów.
„Hansa Teutonica” - zdobyte nagrody i nominacje:
• 2011 Gra Roku (Holandia) – zwycięzca
• 2010 Spiel der Spiele (Austria) – rekomendacja
• 2010 Spiel des Jahres (Niemcy) – rekomendacja
• 2010 Golden Geek – Najlepsza Gra Strategiczna – zwycięzca
• 2010 Golden Geek – Najbardziej Innowacyjna Gra – nominacja
• 2010 JOTA – Najlepsza zaawansowana gra – nominacja
• 2010 International Gamers Award – nominacja
• 2009 Meeples Choice Award – zwycięzca
Hansa Teutonica – najważniejsze dane:
Niemiecka Hanza (po łacinie – Hansa Teutonica) to związek pomiędzy handlowymi gildiami, a później miastami średniowiecznej Europy. Hanza uformowała się w połowie XII wieku w Niemczech,
ale szybko rozprzestrzeniła się na miasta pobrzeża Morza Bałtyckiego i Północnego. Miasta hanzeatyckie współpracowały ze sobą handlowo, utrudniając jednocześnie handel miastom nienależącym do ligi. W szczytowym momencie do Hanzy należało prawie 200 miast. Była to realna siła ekonomiczna, polityczna, a nawet militarna.
Gracze są kupcami, którzy będą starali się zwiększyć swoje wpływy w Hanzie. Mogą tego dokonać na rożne sposoby, na przykład rozbudowując sieć handlową lub rozwijając kupieckie umiejętności.
W trakcie gry gracze będą umieszczać swoich Kupców na planszy i przemieszczać ich oraz usuwać Kupców przeciwników. Gdy gracz zajmie całą drogę między 2 miastami, może ustanowić szlak handlowy i zbudować w jednym z miast swój Kantor albo rozwinąć jedną ze swoich umiejętności kupieckich. Gra może zakończyć się na rożne sposoby, a zwycięzcą zostanie gracz, który zdobędzie najwięcej punktów.
„Hansa Teutonica” - zdobyte nagrody i nominacje:
• 2011 Gra Roku (Holandia) – zwycięzca
• 2010 Spiel der Spiele (Austria) – rekomendacja
• 2010 Spiel des Jahres (Niemcy) – rekomendacja
• 2010 Golden Geek – Najlepsza Gra Strategiczna – zwycięzca
• 2010 Golden Geek – Najbardziej Innowacyjna Gra – nominacja
• 2010 JOTA – Najlepsza zaawansowana gra – nominacja
• 2010 International Gamers Award – nominacja
• 2009 Meeples Choice Award – zwycięzca
Hansa Teutonica – najważniejsze dane: