Czarna bandera / Lucrum Games
- 2-4 liczba graczy
- 40-60 minut czas gry
- 10+ wiek graczy
- Lucrum Games wydawnictwo
- Roland MacDonald autor
- Roland MacDonald ilustrator
- karciana, piraci kategoria
- Card Drafting, Deck, Bag, and Pool Building, Hand Management, Set Collection mechanika
Opis
W portowej tawernie Nassau aż roi się o bukanierów. Większości do szczęścia wystarcza butelczyna grogu i chętna dziewka na kolanie. Przyglądasz się im bez krztyny szacunku. Nie jesteś krótkowzroczny, twe spojrzenie sięga daleko poza horyzont osiągalny dla całej tej gawiedzi. Wraz z wierną załogą swojego niewielkiego slupu miałeś owocny rok i całkiem niezły urobek kosztem pechowych kupców angielskich i hiszpańskich. Nie masz jednak zamiaru się tym zadowalać. Zamiast przehulać swą małą fortunę wzmocnisz swoją załogę najlepszymi, zaprawionymi w boju żeglarzami. Popłyniesz ku jeszcze większym łupom i bez zmrużenia oka stawisz czoła komukolwiek na tyle odważnemu lub głupiemu, by stanąć ci na drodze. Życie pirata zazwyczaj nie jest długie. Nie łudzisz się, że w twoim przypadku będzie inaczej. Ale z chłodną determinacją doprowadzisz do tego, by twe imię zostało na zawsze zapamiętane. by wypowiadano je z jeszcze większą grozą i respektem niż imiona Henry’ego Avery’ego, czy Edwarda Teacha. Przejdziesz do legendy jako nieśmiertelny postrach siedmiu mórz.
Czarna Bandera to gra karciana która wprowadza gracza w okrutny, ale też pasjonujący świat prawdziwych wilków morskich! Podstawową mechaniką rozgrywki jest budowanie talii. W każdej turze gracz musi zagrać kartę lub zestaw kart z ręki, po czym może kupić nowe karty do swojej talii. Talia składa się z pirackich kart, które pozwalają na atakowanie przeciwnika, losowanie kolejnych kart i wykonywanie znacznie bardziej dochodowych akcji oraz kart skarbów, które pozwalają kupować coraz lepszych piratów. Skarby można natychmiast wyrzucić, aby zdobyć złoto w razie potrzeby lub dodać do talii, aby wielokrotnie korzystać z bonusu. Nowi członkowie załogi ustawiają się przed graczami, a ich efekty są wykorzystywane w momencie przejęcia. Pod koniec każdej rundy gracze będą tworzyć kombinacje pokera z kartami przed sobą i porównywać siłę swojej drużyny w grze. Gracz z najsilniejszą załogą wygrywa bitwę i zdobywa najwięcej punktów. Po pięciu lub sześciu rundach (w zależności od liczby graczy) gra się kończy i gracz z największą ilością punktów wygrywa.
Czarna Bandera to gra karciana która wprowadza gracza w okrutny, ale też pasjonujący świat prawdziwych wilków morskich! Podstawową mechaniką rozgrywki jest budowanie talii. W każdej turze gracz musi zagrać kartę lub zestaw kart z ręki, po czym może kupić nowe karty do swojej talii. Talia składa się z pirackich kart, które pozwalają na atakowanie przeciwnika, losowanie kolejnych kart i wykonywanie znacznie bardziej dochodowych akcji oraz kart skarbów, które pozwalają kupować coraz lepszych piratów. Skarby można natychmiast wyrzucić, aby zdobyć złoto w razie potrzeby lub dodać do talii, aby wielokrotnie korzystać z bonusu. Nowi członkowie załogi ustawiają się przed graczami, a ich efekty są wykorzystywane w momencie przejęcia. Pod koniec każdej rundy gracze będą tworzyć kombinacje pokera z kartami przed sobą i porównywać siłę swojej drużyny w grze. Gracz z najsilniejszą załogą wygrywa bitwę i zdobywa najwięcej punktów. Po pięciu lub sześciu rundach (w zależności od liczby graczy) gra się kończy i gracz z największą ilością punktów wygrywa.
Zawartosc
- 68 kart załogi
- 36 kart łupów
- 6 kart osiągnięć
- 22 znaczniki zdobyczy
- 21 znaczników monet
- 12 znaczników osiągnięć
- 4 znaczniki drugiej szansy
- 4 pomoce graczy
- 1 instrukcja po polsku